Marken skakar!

Woho! Fick precis nyss känna på en jordbävning, liten dock. Allt skakade runt lite i några sekunder... En frulle-jordbävning.
Otäckt men fint att jorden lever.
Var tydligen två lite större för nån natt sen som jag sov bort. Tur det, hade blivit skiträdd... Den sista var precis samtidigt som mitt alarm på morgonen så kan ha upplevt den som en irriterande väckning.... 
Anyways...
 
En ursäkt i förväg för eventuella ordval. Frivillig läsning följer....;
 
Rövhål. That's how I feel.
 
Jag brukar inte skriva sånt här, ifall det skulle oroa någon...(?) Men nu har jag fått NOG!!!!!
Vill inte ha sympati. Men nu jävlar ska jag klaga!!!!!!!!!!!
Jag är fruktansvärt ledsen. Så fort jag tänker på det börjar typ gråta. True story. Och lite pinsamt.
Min arm har förstört min surfkarriär. I alla fall för kommande veckan. Kan inte stanna här o vänta en vecka på att det läker och sedan stanna flera dagar till för lillbrädans skull. Tänkte iofs struntat i Komodo o resten bort igenom och stannat här en månad istället. Men, kanske borde jag passa på o se nåt annat med, i alla fall när armen är kass. En anledning att åka vidare kanske...
Var i en by för nån specialmassage igår kväll, smärta utav helvete. Nästan att jag svimmade. Helt öm idag, från handled till skuldran, tjockisarm med ådror som Hulken, väldigt oproportionerligt. Inte jättesnygg. Kan knappt ta på det. Men sydde ihop en tub-bandage-grej igår. Känns lite bättre. Fick reflexology-massage av en britt-tant med, hon jobbade med sånt och det trevliga paret (himla snälla och omtänksamma) sa att jag nog inte kan använda armen närmsta veckan. Jag hatar det här av hela mitt hjärta. Kan inte öppna dörrens ens och klä på sig är lite som en freak show av ett grottmongo. Borde göra en film på det...
Gråt inte Linda... Mes.
Kanske inte nämnt det, men trillade på armen på grunt vatten för tre dagar sen och försökte dagen efter ändå. Och dagen efter det med. (inte smart)
Jag kan och jag vill, men kroppen lyder inte. Jävla skit.
Så galet frustrerad och arg.
Inser att jag måste acceptera på något vis. Rätt jobbigt att hantera sånt här helt själv och behöva ta beslut.
Så mycket vatten i mina ögon. 
Mental träning maximalius.
 
För att klaga lite till, mina fötter och tår är också tilltygade. Gör ont att gå. Men jag har aldrig bråttom. Blir motorbike om jag ska gå långt ändå. Min röv är blå också, big time, men jag gillar ju färg. Knäna är också prickiga i blåskala med ont i. 
Fick ett rätt gött blodsockerfall med för nån dag sen efter vågfighten. Fick två gratisbananer och några omtänksamma indonesblickar. Tur att jag var på Mungils då... Gratis är nice!
Om man skulle kalla det här semester, så är det svårt att vara på semester. Men jag ser det inte som en semester. Jag ser det som att jag byter bakgrund en period.
 
Kanske ska ta massage från den där surfmassagesnubben också. Om det hjälper är det värt det... 
 
Jag stannar väl nån dag och gör nada. Köper ett ritblock och fotar blommor och katter några dagar... 
Men sen kanske jag åker vidare till Jogjakarta. Hoppas vulkanen inte är avspärrad... Merapi...
 
Borde nog ge upp hoppet på att den är bra imorgon. Omöjligt.... Kanske åker hit sista veckan och blir bästis med den lilla brädan....
 
Gjorde de nåt helt galet imorse. Tog äggfrulle istället för bananpannkakan. Var dags efter 11 pankankor... Fick toast till också.
Lite så man ska leva på såna här resor. Go crazy och testa på nya saker. Yolo liksom.
 
What goes down must come up.
Ser fram emot när saker tar fart igen och det börjar hända roliga grejer. 
Det är ju nu jag skulle haft munspelet.. Kanske borde köpa en uckulele....
Ska låna färgpennor av Anna idag kanske. Gå bort och hänga på Mungils, som jag gjort varje dag sen jag kom hit.
Där blir man alltid glad.
 
"You can get it if you really want. You must try, try and try...." Undrar varför den raden ekar i mitt huvud.
 
"The botten is nådd, hur långt kan man gå. Hur lågt kan man sjunka hur kass kan man må..." Trallalaaa....
 
Ne va fan, skärp dig nu...; "FAR, JAG KAN INTE FÅ UPP MIN KOKOSNÖT!!!!!! TIDDELIDIDDELIDIIII......!!!!":D
 
Solen skiner och jag är fri!
Jag klarar mig fint!
 
Ska jaga min katt och tvinga hen att krama mig.
 
Såg precis en gubbe gå förbi i en dunjacka, sån man hade när man var 13 typ. Det är ju för fan 30 grader.....
 
Inser att jag skriver massa skit nu. Känner mig lätt schizofren.
Tid för eftertanke. 
Och tandborstning.
  
Klar med klagandet!
Farväl iPad.
 
Min katt.
 
Over n' out.
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Känner mig redan bättre!

2013-11-03 @ 05:36:45
Postat av: Anonym

Bra, men borsta tänderna nu, PUCKO!

2013-11-03 @ 05:38:12
Postat av: Anonym

Du får väl köra lite yoga medans armen läker:-) och en ukulele är ju inte lika coolt som munspel;-) haha ' Hade det bra och sköt om digB-)

Svar: Hej anonym?:)
Linda Sundström

2013-11-03 @ 08:35:56
Postat av: Sara

jag ska inte sympatisera, du överlever ju.
låter väl annars som en bra idé att åka iväg en sväng och se nåt nytt. och komma tillbaka dit igen sen, det verkar ju najs det där stället. är det det som heter mungils? vem är Anna? har du träffat några roliga människor som du hänger med?
tack iaf för att du delar med dig av känslor och allt. kollar bloggen varje dag typ. =)

Svar: Mungils är en restaurang på stranden. Skitnice, känner de flesta där nu... Anna är en svensk tjej som bott här några månader, lånade lite pennor idag..
Men jag har hängt me bra folk. Mkt bra... Tråkigt att alla splittras hela tiden bara. Fast vissa består väl lite kanske...
Kul att du läser! Har väl vart mest bilder iofs,,,
Linda Sundström

2013-11-03 @ 09:43:40
Postat av: Olle

Vi läser allt, kul att följa dina upplevelser om än inte alltid lika trevliga, skador o sånt menar jag. Krya på armen, ta det lugnt o vila o skriv mer.
Kram pappa o mamma

2013-11-04 @ 19:26:29
Postat av: Vix

Hej min vän, fasen vad tråkigt att din surfkarriär är slut. men jag hoppas snart din arm läker så du kan njuta till max av din semester. vad är planerna nu då?? vart ska du?? ska du ta med dig din katt???

Svar: Katten är helt borta... Ska österut! vet inte så noga än...?
Linda Sundström

2013-11-04 @ 20:37:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0